Uke 37
Mandag Da var vi klare for en ny uke og det var mange barn med et ekstra gir i kroppen idag :) Vi har raset rundt på morgenen, vi har kledd oss ut som jenter med kjoler og vesker, vi har bygget med juvo hvor vi har snakket om fargene på brikkene og hvilke form de ulike brikkene er. Er de trekantet, firkantet eller femkantet tro? I samlingstunden idag var det to nye ordensbarn en reveflokk gutt og en skolebarn gutt. De fikk tilbud om og sjekke været og vi stemte over og dra til Skytebanen for der har vi tak over hodet på denne regnværsdagen. Så hva har vi egentlig av kroppsdeler på kroppen? Jo vi har blant annet to lunger og et hjerte. Et av ordens barna var med og kaste plastsøppel. Han fant ut at alt var plast og da kunne det kstet i plastkontieineren. På skytebanen har vi holdt mye på med slengtauet. Barna øver på og stå i kø for og så få sin tur i tauet. Hvert barn fikk bestemme høyde/fart på tauet alt tilpasset barnet. Etterhvert når vi ble mer varme i trøya ville mange snu...