Innlegg

Uke 37

Bilde
Mandag Da var vi klare for en ny uke og det var mange barn med et ekstra gir i kroppen idag :) Vi har raset rundt på morgenen, vi har kledd oss ut som jenter med kjoler og vesker, vi har bygget med juvo hvor vi har snakket om fargene på brikkene og hvilke form de ulike brikkene er. Er de trekantet, firkantet eller femkantet tro? I samlingstunden idag var det to nye ordensbarn en reveflokk gutt og en skolebarn gutt. De fikk tilbud om og sjekke været og vi stemte over og dra til Skytebanen for der har vi tak over hodet på denne regnværsdagen. Så hva har vi egentlig av kroppsdeler på kroppen? Jo vi har blant annet to lunger og et hjerte. Et av ordens barna var med og kaste plastsøppel. Han fant ut at alt var plast og da kunne det kstet i plastkontieineren. På skytebanen har vi holdt mye på med slengtauet. Barna øver på og stå i kø for og så få sin tur i tauet. Hvert barn fikk bestemme høyde/fart på tauet alt tilpasset barnet. Etterhvert når vi ble mer varme i trøya ville mange snu...

Uke 36

Bilde
Mandag Mandag morgen og vi har en kjempespennende samling om kildesortering. Vi å passe på og kaste rigtig ting i riktig søppelboks. Alle barna fikk ta en søppel og kaste, dere har noen gode barn som vi kan lære av :) Turen idag gikk til skytebanen. Her her vi hatt det så gøy! Masse frilek og morro :) Blant de minste er det en hit og ordne med vedkubbene. De flytter og rydder på de. Sorterer og ler sammen når de faller ned. Vi snakker om tyngde og størrelse og har det gøy i leken. Vi har ronsa masse idag noen knall og fall blir det i slengtau men da lærer vi og ta vare på hverandre når en er lei seg :) En gruppe barn var med for og øve seg og gå i mørket, det var litt skummet i startet for enkelte men på slutten løp alle gjennom med hjelp fra hverandre. Vi kan jo ikke se med øynene i mørket så da å vi jo kjenne oss fram og det er spennende og nytt for mange. Vi var også på skattejakt på stranda hvor vi fant masse rart som er skylt inn fra havet. Hmm hvorfor kommer det fra have...